Keuzemogelijkheden rondom de begrafenis

Rondom de begrafenis moet er veel geregeld worden. Vooral veel praktische zaken. Want welk rouwvervoer heeft uw voorkeur of was de wens van de overledene? En wilt u als nabestaanden de kist dragen of kiest u liever voor professionele dragers? Tal van vragen zullen op u afkomen. Bij Begrafenisondernemer Kees van Asselt begrijpen we dat u het maken van deze keuzes wellicht – in deze intense periode – moeilijk vindt. Wij denken daarom graag met u mee en bespreken alle mogelijkheden met u. Op deze pagina hebben we uiteengezet waar u over na moet denken rondom de begrafenis van uw dierbare. In een persoonlijk gesprek bij u thuis voorzien we u desgewenst van een persoonlijk advies.

Rouwvervoer

Er zijn verschillende manieren om uw dierbare te vervoeren van en naar huis, de aula, kerk of begraafplaats. Het overbrengen van de overledene kan in een zwarte rouwauto, maar ook grijs en wit behoren tot de mogelijkheden. Zelfs is het mogelijk om een koets met paarden te huren. Ook is het mogelijk om via ons vervoer te regelen voor de nabestaanden, in de vorm van een volgauto of bus bijvoorbeeld.

Grafkisten

De keuze voor een grafkist is persoonlijk en de mogelijkheden hiervoor zijn uitgebreid. Zo kunt u kiezen voor een print kist, een massief houten kist of een gefineerde kist bijvoorbeeld. De kosten hiervan liggen uiteen.

Bekijk hier een aantal van onze kisten

Dragers

Begrafenisondernemer Kees van Asselt werkt met betrouwbare en vaste dragers die de overledene op hun schouders begeleiden naar hun laatste rustplaats. Uiteraard is het ook mogelijk om uw dierbare zelf te dragen. Hiervoor bespreken we graag de mogelijkheden met u.

Rouwkaarten

Rouwkaarten zijn in veel verschillende varianten te verkrijgen. Hier ziet u een impressie van de meest gekozen kaarten. Uiteraard is er veel mogelijk om het drukwerk precies zo te maken als u dat wilt. We horen graag wat uw wensen zijn.

Bekijk de impressie

Bij een overlijden komen heel wat keuzes én kosten kijken, zoals u ziet. Bij Begrafenisondernemer Kees van Asselt vinden we het belangrijk dat de begroting voor een begrafenis eerlijk en betrouwbaar wordt opgesteld. Klik op de button hieronder om de kosten te bekijken.

Bekijk de kosten

Uw laatste wensen vastleggen

Ervaringen van anderen met Kees van Asselt

Deze referenties geven een beeld van de ervaringen van families en naasten over onze dienstverlening.
'Langs deze weg willen wij u alsnog hartelijk bedanken voor de wijze waarop u alles na het overlijden van onze vader, schoonvader en opa hebt verzorgd. De begrafenis hebben we als stijlvol, waardig en gepast ervaren. Ook het contact met u als begrafenisondernemer hebben we zeer gewaardeerd.

Het was prettig dat we in alles konden aangeven wat onze wensen als familie waren. U dacht met ons mee en was op de achtergrond aanwezig en beschikbaar als het nodig was. Ook waardeerden we het dat er ook aandacht voor de kinderen was. We kregen het boekje '_Opa is gestorven'_, met verhelderende foto's, waarin u alles uitlegt voor kinderen over hoe e.e.a. rondom opbaren, condoleance en begrafenis gaat, zodat ook de jongsten weten wat komen gaat.

Ook is er in dit boekje ruimte voor kinderen om zelf dingen in te vullen, een tekening te maken, een foto van opa toe te voegen en staan er gespreksvragen in. We hadden dit nog niet eerder gezien. Heel mooi gedaan! Ook uw boekje '_Mijn laatste wensenboekje_' is aan te bevelen als leidraad voor gesprek vooraf en/of om zelf in te vullen. Het is heel waardevol als van tevoren belangrijke dingen al met elkaar zijn besproken en ingevuld. In de intensieve, emotionele week van afscheid kan zo'n vooraf ingevuld boekje heel helpend zijn.
Ondanks de corona-beperkingen mogen we terugkijken op een waardig afscheid.
Hartelijk dank voor alles!'

- Familie v. O - Benschop